biuro@czarodziejemarketingu.pl    PL +48 693 022 957
Znajdź nas również na

BLOG

Jak sprawić aby ludzie Cię zapamiętali?

Zaprojektuj Profesjonalne LOGO i spełniającą wymogi identyfikacje wizualną!

„Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy” – tak w swojej książce ”Logo design Love” pisze David Airey. Wiele w tym prawdy. Logo to element, który może mieć duży wpływ na sukces Twojej firmy oraz jej rozpoznawalność. Kiedy zamkniesz oczy i ktoś poprosi Cię, abyś wyobraził sobie MILKĘ, to co zobaczysz? Jakie będą Twoje skojarzenia? Czy w wyobraźni zobaczysz kolor fioletowy, symbol biało-czarnej krowy? Takie skojarzenia budzą się w głowach większości społeczeństwa. A gdybyś miał opowiedzieć, co widzisz myśląc o markach: Nike czy Adidas? Zobaczysz w wyobraźni łuk i schodki?

Logo- zarówno nazwa oraz identyfikacja wizualna jej towarzysząca są tak samo ważne jak założenia Twojej firmy, ponieważ mają one je odzwierciedlać. Symbolem Nike jest łuk mający kojarzyć się ze smukłością, gładkością – wygodą, ale jednocześnie także szybkością. Są to cechy jakie ma spełniać obuwie Nike.

Tak samo ważne jest logo twojej firmy jak firmy Nike! Czy wiesz, że firma Nike założona została w 1964 w Washington County jako Blue Ribbon Sports? Początkowo była to niewielka firma sprowadzająca obuwie z Chin. Z czasem właściciel zamarzył o wielkim koncernie i produkcji unikatowego obuwia eksperymentując robił podeszwy z gumy w… gofrownicy! Tak powstała marka Nike i ich buty do biegania.

Piszemy o tym, by uświadomić Ci, że wykreowanie marki to coś na co masz realny wpływ. Mierz i sięgaj wysoko! Nikt od razu nie staje się liderem! Czy Ktoś by teraz słyszał o Nike,  jeżeli zostałaby pod stara nazwą „Blue Ribbon Sports” i sprowadzała buty z chin? Nie, oni się wyróżnili! A logo zaprojektowane w myśl założeń marki jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych logotypów na świecie.

Stwórz takie logo, które zostanie zapamiętane, kiedy Ty i Twoja firma staniecie się sławni!

W swojej karierze przygotowaliśmy logotypy, gdzie nasz zespół włożył masę swojej kreatywności, ale także takich, gdzie Klient wiedział z góry czego chce i nie był skłonny do zmian. Wykonamy dla Ciebie logo o jakim marzysz, ale chcemy abyś wiedział, że będziemy doradzać Ci i podpowiadać, by było one zgodne ze standardami.

5 cech dobrego Logotypu.

  1. Prostota– logo proste, ale zarazem zawierające jakiś element zaskoczenia z pewnością przyciągnie uwagę. W prostocie tkwi siła. Kiedy nasz znak jest nieprzekombinowany to łatwiej jest go zapamiętać. Przekombinowanego loga nikt nie zapamięta, a co najważniejsze- takie logo nie będzie uniwersalne.
    Logo w całości lub sam sygnet ma być skalowalne i czytelne zarówno kiedy będzie miało 4mm jak i 1 metr. „Ma się sprawdzić” w druku plakatów, wykonaniu naklejek na samochód czy w przypadku grawerów na długopis.
  2. Dopasowanie do marki– logo ma być nie tylko ładne, ale musi współgrać z wartościami oraz filozofią firmy. Logo ma się kojarzyć z firmą jak łuk Nike z szybkością i gładkością.
  3. Ponadczasowość– Twoje logo powinno być ponadczasowe, ponieważ ma służyć firmie przez długie lata. Oczywiście można zrobić reBranding firmy – czyli zmianę loga i materiałów, ale firma traci wtedy rozpoznawalność, a Ty ponosisz koszty wymiany materiałów. ReBranding powinien być odświeżeniem a nie zmianą, dlatego w trakcie projektowania warto dobrze zastanowić się i stworzyć niepowtarzalny znak, który będzie reprezentował twoją firmę na długie lata.
  4. Element zaskoczenia– nie chodzi o to by wydziwiać, bo to może prowadzić do dezorientacji. Cel to, by z pozoru prostym, zwykłym logo wprowadzić jedną cechę szczególną, która będzie elementem zaskoczenia i wyróżni znak Twojej firmy. Czy krowy są fioletowe? Nie! A MILKA właśnie taką umieściła w logo. Czy łatwiej Ci ją jest zapamiętać niż gdyby było to zdjęcie brązowej krowy? Znamy odpowiedź J
  5. Czy logo musi mieć hasło?Nie, nie musi, jednak to wpływa to na rozpoznawalność marki.

Sprawdź projekty naszych logotypów