Philip Kotler i Kevin Lane Keller definiują marketing jako działania polegające na rozpoznaniu i zaspokojeniu ludzkich potrzeb. Jest to jeden z elementów decydujących o powodzeniu lub nie przedsięwzięcia lub istnienia firmy.
Choć marketing kojarzony jest głownie z działaniami mającymi na celu zwiększenie sprzedaży, to jego rola jest znacznie szersza.
Marketing to prowadzenie konkretnie sprecyzowanych działań dążących do poprawy widoczności firmy w Internecie oraz na rynkach lokalnych. To zbudowanie stabilnej pozycji firmy poprzez przygotowanie odpowiednich strategii marketingowych poprzedzonych audytem potrzeb i preferencji, a zarazem zbudowaniem bazy klientów. Podstawowym zadaniem marketingu jest polepszenie komunikacji: firma (usługodawca) – Klient(usługobiorca)
Cele marketingowe to tak naprawdę cele, które chcesz osiągnąć. Zastanów się, czy ma być polepszenie widoczności firmy w sieci, znalezienie nowych Klientów, zwiększenie finansów napływających do firmy, a może rekrutacja nowych Pracowników (byś mógł szybciej się rozwijać?).
Wszystko to, o czym marzysz jest celem marketingu, a każdy cel jest do osiągnięcia. Warunkiem jest, by postawione cele były realne. Zaplanuj terminy realizacji, trzymaj się ich i rozliczaj efekty! Jeśli twoja firma jest jednoosobową działalnością i generuje 4000 pln.brutto dochodu miesięcznie, a twoim marzeniem jest posiadanie korporacji zatrudniającej 15 pracowników. Jest do osiągnięcia? Oczywiście, że tak! Ale czy jest do osiągnięcia w 3-6 miesięcy? Raczej mało możliwe! „Połowa osiągniecia celu to jego prawidłowe wyznaczenie” (Zig Ziglar). Pamiętaj, aby stawiać sobie mierzalne i realne cele!
Cele marketingowe to tak naprawdę cele, które chcesz osiągnąć. Zastanów się, czy ma być polepszenie widoczności firmy w sieci, znalezienie nowych Klientów, zwiększenie finansów napływających do firmy, a może rekrutacja nowych Pracowników (byś mógł szybciej się rozwijać?).
Wszystko to, o czym marzysz jest celem marketingu, a każdy cel jest do osiągnięcia. Warunkiem jest, by postawione cele były realne. Zaplanuj terminy realizacji, trzymaj się ich i rozliczaj efekty! Jeśli twoja firma jest jednoosobową działalnością i generuje 4000 pln.brutto dochodu miesięcznie, a twoim marzeniem jest posiadanie korporacji zatrudniającej 15 pracowników. Jest do osiągnięcia? Oczywiście, że tak! Ale czy jest do osiągnięcia w 3-6 miesięcy? Raczej mało możliwe! „Połowa osiągniecia celu to jego prawidłowe wyznaczenie” (Zig Ziglar). Pamiętaj, aby stawiać sobie mierzalne i realne cele!
INTERNET MARKETING (online marketing) – obejmuje wszelkie działania marketingowe wykorzystywane w Internecie, za pośrednictwem strony www, przeglądarki GOOGLE oraz social media.
OUTBOUND MARKETING (inaczej push marketing) – bezpośredni kontakt z potencjalnym Klientem
EVENT MARKETING – promocja firmy lub produktu osobiście. Np.:
ATL (above the line) – dotarcie do Klientów/odbiorców przy pomocy środków masowego przekazu:
BTL (below the line). Bardziej sprecyzowane działania mające na celu dotarcie do Klienta
ECO MARKETING
Eco stało się tak popularne, że powstało nawet sformułowanie ECO marketing. Produkty ekologiczne są silnie zakorzenione w naszej współczesnej kulturze, dlatego uwydatnianie korzyści ekologicznych w oferowanych produktach stało się już stylem w marketingu.
B2B MARKETING
działania marketingowe mające na celu wymianę usług między Klientami, polecanie się firm wzajemnie. Są to np. programy partnerskie, lojalnościowe.
Podstawowa zasada marketingu dla małych i dla dużych firm, zawsze będzie taka sama: poznaj swojego Klienta!
Musisz dokładnie wiedzieć wszystko o jego preferencjach.
Tak kreuj swoje usługi, produkty, by doskonale odpowiadały jego potrzebom. Istotą marketingu jest stałe podążanie za rynkiem.
Marketing dla firm to zdecydowanie więcej niż tylko standardowa promocja. Musisz cały czas wyszukiwać nowe, nieszablonowe rozwiązania. Rynek nie znosi nudy. Kreując, wyprzedzając konkurencję, masz szansę na pozyskanie nowych Klientów.
Podstawowa zasada marketingu dla małych i dla dużych firm, zawsze będzie taka sama: poznaj swojego Klienta!
Musisz dokładnie wiedzieć wszystko o jego preferencjach.
Tak kreuj swoje usługi, produkty, by doskonale odpowiadały jego potrzebom. Istotą marketingu jest stałe podążanie za rynkiem.
Marketing dla firm to zdecydowanie więcej niż tylko standardowa promocja. Musisz cały czas wyszukiwać nowe, nieszablonowe rozwiązania. Rynek nie znosi nudy. Kreując, wyprzedzając konkurencję, masz szansę na pozyskanie nowych Klientów.