biuro@czarodziejemarketingu.pl    PL +48 693 022 957
Znajdź nas również na

BLOG

Prowadzenie Facebook

Jak wykorzystać Social media w budowaniu spójności marki?

To, że Social Media odgrywają w internecie coraz większą rolę, wie już każdy.

Nie bez powodu mówi się, że jeżeli nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz. Jeszcze niedawno były one traktowane głównie do utrzymywania kontaktów z przyjaciółmi czy rodziną. W dzisiejszych czasach social media stały jednym z głównych elementów wykorzystywanych przez firmy do budowania świadomości marki i zdobywania nowych klientów. Marketerzy widzą w nich doskonałe narzędzie do budowania kanałów reklamowych i bazy klientów. Co więcej mogą stać się pomocne do wypozycjonowania naszej strony oraz poprawienia widoczności firmy w wyszukiwarce Google. W poniższym artykule opowiemy, jak sprytnie wykorzystać Facebook do wybicia naszej firmy na tle konkurencji.

Jak zaistnieć na Facebooku?

Według danych prezentowanych przez Facebook każdego miesiąca loguje się w nim 16 milionów użytkowników z Polski. Co jest dla nas najważniejsze to fakt, że prawie 65% robi to codziennie, często nawet kilkakrotnie w ciągu dnia. Daje to olbrzymi potencjał dotarcia do potencjalnych Klientów. Facebooka należy prowadzić systematycznie, ponieważ sama obecność nic jeszcze nie załatwia. Nie wystarczy mieć firmę, by zarabiać i pozyskiwać Klientów; należy prowadzić działania, które mają nam to zapewnić.

Podpowiadamy co należy zrobić, aby Facebook był dla nas dobry narzędziem do pozyskania Klientów lub wypozycjonowania strony.

10 wskazówek jak prowadzić facebooka

  1. Obecność w odpowiednich miejscach.
    Większość z 16 milionów polskich użytkowników Facebooka należy do grup. Grupy na Facebooku to miejsce, gdzie możesz spotkać osoby zainteresowane produktami, które oferuje Twoja firma. Grunt to znalezienie odpowiednich grup.
  2. Indywidualne treści.
    Posty jakie publikujemy po 1 muszą być wartościowe, zawierać dobrej jakości zdjęcia oraz interesujące nagłówki, tak aby użytkownik Facebooka kliknął w post i go otworzył. Treści publikowane na Facebooku muszą być indywidualne. Nie skopiowane od konkurencji, ani nawet z naszej strony internetowej. Muszą być one zmienione.
  3. Poprawność gramatyczna i ortograficzna.
    Może nie wydaje się to istotne, ale roboty Google indeksując Internet zwracają uwagę na wszystko.
  4. Używanie słów kluczowych.
  5. Zdjęcie profilowe oraz opis o firmie. Zdjęcie profilowe lub zdjęcie w tle najlepiej żeby zawierało LOGO firmy. (Tutaj znajdziesz post o tym jakie powinno być Logo)
  6. Wybranie odpowiedniej kategorii strony.
  7. Warto być systematycznym.
    Jak pokazują badania, strony internetowe, które są nowe/młode, wcale nie są na gorszej pozycji pod względem wypozycjonowania niż te długo istniejące, indeksowane przez Googla od lat, lecz nieaktualizowane. Głównym założeniem robotów GOOGLE jest pomoc użytkownikom przeglądarki w znalezieniu treści interesujących i wartościowych, oraz nowości.
  8. Angażowanie użytkowników.
    Na sukces naszego powodzenia na Facebook’u lub jego niepowodzenia mają wpływ użytkownicy, którzy powinni być zaangażowani. Podejmuj tematy które zachęcą osoby obserwujące Twój profil do działania. Organizuj konkursy, zachęcaj do publikacji zdjęć, komentarzy na Twoim profilu. Każde kliknięcie na wagę złota! To one mogą pomóc docenieniu Twojego postu jako interesujący.
  9. Czy czas publikacji posta ma znaczenie?
    Oczywiście! Wszystko ma znaczenie!
    Zaobserwuj, w jakich godzinach publikowane przez Ciebie posty mają najlepszy odzew i w takich godzinach staraj się publikować kolejne posty.
    Z ciekawostek: pierwsza godzina od publikacji jest najważniejsza. Jeżeli przez pierwszą godzinę uda zdobyć Ci się więcej polubień czy komentarzy pod postem Facebook zauważy Twój post jako interesujący i będzie pokazywał Twój post wyżej na głównej tablicy.
  10. Ostatni punk z tych istotnych, jak dobrze prowadzić profil na Facebook’u. Bądź aktywny. Pokaż się, komentuj, daj się zauważyć! 😉

Dlaczego prowadzenie facebooka jest ważne?
Ponieważ roboty GOOGLA indeksują Facebook'a!

Od momentu, kiedy powstały social media, osoby zajmujące się pozycjonowaniem dręczył kontrowersyjny temat. czy GOOGLE INDEKSUJE Facebooki?

W 2014 r. programiści Googla oraz osoby zajmujące się analizowaniem ruchu w wyszukiwarce Google informowały, że wyszukiwarka Google analizuje tylko część postów pojawiających się na Facebooku oraz na Twitterze. Nic w tym dziwnego, że tylko część, ponieważ w Social media przyrost treści jest niewyobrażalnie wysoki. W ciągu  jednej minuty użytkownicy oglądają prawie 4 miliony filmów na YouTube, na Twitterze pojawia się 370 tys. tweetów, a na Facebooku 294 tys. postów.

Mamy rok 2020 i sytuacja nieco się zmieniła. Jak można łatwo zauważyć, czasami po wpisaniu w Google „Fryzjer Toruń” – na jednych z pierwszych pozycji wyskakują profile fryzjerów na facebooku.

Pokazuje to, w jak dobry sposób radzi sobie Google z indeksowaniem Facebooków, jak dobrze można wypozycjonować stronę przy pomocy Facebooka oraz jak ważnym narzędziem w marketingu firmy jest prowadzenie profilu firmy na Facebook’u.

 

Chcesz abyśmy pomogli Ci zająć się Twoim kontem na facebooku?

Nic prostszego!