biuro@czarodziejemarketingu.pl    PL +48 693 022 957
Znajdź nas również na

BLOG

Jak sprawić aby ludzie Cię zapamiętali?

Jakie jest dobre logo?

Logo to jeden z najważniejszych elementów każdej firmy. Nieważne, czy to mały, czy większy podmiot. Nieistotne, czy będziesz zatrudniać ludzi, czy jesteś sam dla siebie marką: youtuberem czy blogerem. Logo to znak rozpoznawczy, z którym będą kojarzyć Cię ludzie. Warto przemyśleć dobrze jego wygląd. W poprzednim artykule poruszaliśmy już temat projektowania dobrego logo, ale to temat „rzeka”.

Zachęcamy do zapoznania się z obszerniejszą wersją – przycisk z odnośnikiem do artykułu poniżej.

4 kroki projektowania Logo

  1. Wypisz wszystko, co kojarzy Ci się z Twoją marką. Może któreś z zapisanych słów podpowie Ci, jakie elementy powinny pojawić się w logotypie twojej marki?
  2. Pomyśl, z jakimi kolorami ma kojarzyć się marka. Te kolory wykorzystasz w identyfikacji wizualnej. Pojawią się one razem z logiem w materiałach, takich jak: teczki, wizytówki, naklejki na samochodzie, czy zdjęcie w tle na Facebooku. Spójność jest bardzo ważna.
  3. Kiedy już wymyślisz, co ma być przedstawiać logotyp, zacznij szkicować. Wystarczy zwykła kartka papieru i ołówek. Ręczne pisanie oraz szkicowanie pobudza nasz mózg do działania, otwierając obszary kreatywne w mózgu, a jednocześnie powoduje lepsze zapamiętywanie i analizowanie. Używanie dłoni dla mózgu to czynność bardzo złożona.  Ćwiczy umiejętności niezwykle potrzebne do rozwoju myślenia abstrakcyjnego, symbolicznego, ale także przyczynowo- skutkowego.

Więcej na temat kreatywności naszego umysłu, podczas pisania ręcznego, przeczytasz na przykład w artykule gazety wyborczej „Laptop wyłącza mózg” – TUTAJ.

  1. Logo ma być proste. Kiedy szkic jest gotowy, możesz przenieść wizję na tworzenie go w komputerze. Zapisz jak go jako jpg, a następnie zmień na Wektory – czyli elementy, które będą dobrze skalowane. Dzięki temu będziesz mógł wykorzystywać je mógł w druku.